מחשבון המרת ריביות – נקובה – אפקטיבית – נומינאלית – ריאלית

  • בית
  • >>
  • מחשבון המרת ריביות – נקובה – אפקטיבית – נומינאלית – ריאלית

ריבית "נקובה", "אפקטיבית", "נומינאלית", "ריאלית" ? לעתים קרובות אנו נתקלים במונחי הריבית השונים, בין אם בחברות האשראי, הבנקים, המשכנתאות, שוק ההון, ביטוח ועוד. במאמר זה נסקור את המונחים השונים וההבדלים בניהם.

על מנת לפשט את הדברים נחלק את סוגי הריביות לשתי קבוצות: ריבית "נקובה" מול "אפקטיבית" וריבית "נומינאלית" מול "ריאלית"

  1. ריבית נקובה (ידועה גם כריבית פשוטה/תעריפית/חוזית) – זוהי הריבית הרשומה בחוזים ומשמשת לחישוב הסכומים אשר ישולמו בפועל. הריבית הזאת אמורה להיות נקובה בגין תקופת התשלום. למשל, אם כתוב בחוזה שריבית שנתית בשיעור 12% תשולם פעם בחודש, זה אומר שריבית נקובה היא 1% בחודש.
  2. ריבית אפקטיבית שגלומה בפועל בעסקה מחושבת ע"י השוואת הערך הנוכחי של התשלומים לערך הנוכחי של התקבולים (תשלומים שעתידים להתקבל). ריבית אפקטיבית תלויה בשיעור ריבית נקובה ובתדירות התשלומים. ריבית שנתית נקובה שווה לריבית שנתית אפקטיבית רק כאשר יש תשלום אחד בסוף שנה. בשאר המקרים ריבית אפקטיבית תמיד גבוהה יותר וזה מוסבר ע"י מחיר הכסף שמשויך לריבית המשולמת באופן שוטף (למשל, פעם ברבעון).
  3. ריבית נומינאלית וריבית ריאלית משמשות לחישובים כאשר מדובר במכשירים פיננסיים (הלוואה, אג"ח וכו'). ריבית נומינאלית – ריבית לא צמודה או לפני הצמדה. במכשירים לא צמודים, בהינתן תחזית אינפלציה חיובית, ריבית ריאלית תמיד תהיה נמוכה יותר מאשר ריבית נומינאלית עקב שחיקת הכסף ע"י אינפלציה.

בנינו עבורכם כלי אקסל פשוט ויעיל לכל תחשיבי הריבית

מחשבון ריביות

בעזרת הכלי תוכלו לחשב ריבית

  • מנקובה לאפקטיבית ולהפך.
  • נומינאלית לריאלית.
  • לא צמודה לצמודה.

כל שעליכם לעשות הוא להכניס את הערכים לשדה הצהוב וללחוץ על חישוב

לקבלת הכלי ישירות לתיבת המייל:


אין להעתיק ו/או לשכפל ו/או להפיץ בכל דרך. כל שימוש מלבד שימוש אישי, יעשה באישור בכתב ע"י אפיקים 38 וכפוף לתקנון האתר.

אין באמור כדי להוות חוות דעת או ייעוץ. האמור לעיל מכיל מידע כללי בלבד וניתן כשירות לאזרח. אין האמור מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית, שכן, יש לבחון כל מקרה לגופו.

שתף/י את המאמר
Facebook
WhatsApp
Twitter
Email

מאמרים נוספים

רישוי זמין וחתימה על גרמושקה לבקשה להיתר

לא עוד חתימה על גרמושקה

כחלק מהליך התייעלות מנהל התכנון והנגשת הליכי הרישוי באופן מקוון מעתה אין צורך בחתימת בעלי הקרקע על גבי הגרמושקה (תכנית מפורטת להגשה להיתר). להורדת טופס מקוון לאישור התכניות.

צור איתנו קשר

משרד

משרד מגדל טויוטה, קומה 23

יגאל אלון 85 תל אביב

כתבו לנו ונהיה בקשר בהקדם האפשרי

נגן וידאו