בדיקות אל הרס הנדסיות שיש לבצע לצורך הוצאת היתר תמ"א 38 - בדיקת אל הרס, בדיקות יועצי קרקע ביסוס, בדיקת קונסטרוקטור תמא 38

הבניין קיבל היתר לפני 1980? מצויין! אך ישנם עוד מספר תנאים לא קטן, המלווה במספר בדיקות הנדסיות שיש לבצע כדי להכשיר את הבניין לביצוע פרויקט מסוג תמ"א 38. במאמר הבא נרחיב אודות בדיקות הנדסיות וראשוניות בדרך להיתר המיוחל. אילו בדיקות יש לבצע ומי הם אנשי המקצוע האמונים על כל בדיקה ובדיקה.

מעבר לקשיים שמרעיפים הדיירים, ישנם קשיים תכנוניים, וכמובן רישויים. במסגרת הליך הבקשה להיתר פרויקט תמ"א 38, על היזם להיעזר בלמעלה מ-20 יועצים ואנשי מקצוע בתחומים שונים.

בראש ובראשונה וכדי לא לפצוח בתהליכי תכנון מורכבים, יש להוכיח לוועדת התכנון כי הבניין אכן לא עומד בתקן המחייב, וזאת יש לעשות ע"י הצהרת מהנדס בניה, לאחר שזה אבחן את השלכותיה של רעידת אדמה על שלד הבניין, והשוואת התוצאה לתקן הקיים.

שלבים לקבלת היתר במסגרת תמ"א 38

לאחר הצהרת המהנדס (החלק הפשוט יש לומר), נדרש היזם לצרף לבקשה להיתר את סיכום הממצאים – או חוברת חישובים סטטים, עליה אמונים שלושה מהנדסים מתחומים שונים:

ראדר חודדר בטון בבדיקת אל הרס בתמ

יועץ קרקע ביסוס בבדיקות הנדסיות לתמ

קונסטרוקטור לבחינת שלד הבניין בפרויקט תמא38

משך הבדיקות והכנות נדרשות:

במסגרת הבדיקות, יכנסו המהנדסים כמעט לכל שטח בבנוי ובקרקע, וכולל את המקלט, חדר מדרגות, דירה טיפוסית בקומה עליונה, קומה מפולשת, גג הבניין.

הבדיקות אורכות יום שלם לכל אחד מהמהנדסים שהוזכרו, בנוסף כרוכות ברעש לא קטן של קידוח קרקע, או חשיפת בטון, המלווה בלכלוך. שלרוב יאטמו לאחר מכן ע"י הבודק, או מי מטעמו.

הבדיקות מצריכות שקע חשמל זמין , אותו ניתן לקחת מאחד הדיירים בתאום מראש. בנוסף יש להכין מפתח לכל אותם אזורים נבדקים – גג, דירה, מקלט, מרתף.

לקריאה נוספת: חישוב שטחים בתמ"א 38, פיקוח בניה תמ"א 38

לקבלת דו"ח אל הרס לתמ"א 38 ישירות לתיבת המייל:

שתף/י את המאמר
Facebook
WhatsApp
Twitter
Email